hallo iedereen.
ik zit met volgende probleem:
defender tdci 2.4 (BJ, 2008) had een tijd lang het probleem dat hij na lang een constante snelheid te houden op de snelweg en bij dan weer even gas te geven voor een inhaal maneuver hij in limp mode ging en op het einde kon je er geen 100km mee rijden op de snelweg of hij sloeg om de 2 minuten in limp mode.
temp naald bewoog bij mij niet. Ondertussen heb ik hem binnen gedaan en hebben ze een test rit gedaan en was de temp naald wel omhoog gegaan.
volgende zaken zijn momenteel vernieuwd:
nieuwe radiator + thermostaat + visco ( radiator zat vol modder langs voorzijde)
dichtingen injectoren
nieuwe MAF sensor
na deze veranderingen heb ik een ander probleem. Na een tijdje rijden op de snelweg +/- 40-50km valt precies de turbo uit, even vermogen en dan dood en na 5 seconden terug weer vermogen en dood... ook heb ik een zingend / zoemend geluid aan passagier kant maar dit is snelheid gerelateerd en niet toerental, dit geluid was er ook al voordat er iets veranderd was. Op de gewone wegen rijdt hij zoals het hoort, het is enkel op de snelweg dat ik het tot nu toe heb voorgehad.
veel tekst om tot de conclusie te komen dat de turbo stuk is ? of hebben jullie zelf iets gelijkaardigs gehad dat ik nog zou kunnen checken ?
alvast bedankt
Tarcis
turbo tdci 2.4
- svx-066
- Berichten: 101
- Lid geworden op: vr 15 jan, 2010 19:44
- lrocb_lidnr: 1127
- Woonplaats: ASSE
turbo tdci 2.4
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
- Fetzl
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: turbo tdci 2.4
geen gaatje in de turboslang ?
aan de kant van het rechter spatbord op een 2.4 tdci, zitten enkele bevestigingspinnetjes voor het binnenspatbord en die slang schuurt daar tegenaan
als je daar een lekje hebt, dan krijg je dat soort fenomenen.
't is heel moeilijk te zien, dus best de slang eens demonteren en goed inspecteren
vraag me niet hoe ik dat weet :-D
aan de kant van het rechter spatbord op een 2.4 tdci, zitten enkele bevestigingspinnetjes voor het binnenspatbord en die slang schuurt daar tegenaan
als je daar een lekje hebt, dan krijg je dat soort fenomenen.
't is heel moeilijk te zien, dus best de slang eens demonteren en goed inspecteren
vraag me niet hoe ik dat weet :-D
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- Henk
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: turbo tdci 2.4
Turbo slangen die samenknijpen?
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: turbo tdci 2.4
Ik denk....Als u uw koelwater niveau had geschekt en bijgevuld had hij nooit in limpmode gevallen op de lange afstand..De kosten die u er aan gedaan heeft ...deze drie dingen kunnen nooit samen kapot gaan....weggesmeten geld.
Er bolle veel tdci 's rond met een leeg rezervoirke.en op de temp display kunt ge al helemaal niet voort gaan......eens gaat deze wel in het rood...maar dan bent u al lange tijd met te weinig koelvloeistof aan het rijden.Er kwam eens iemand bij mij die zei dat zijn chaufage niet meer warm gaf......vul uw rezervoirke maar bij zei ik...en het was gemaakt.
Rob
Er bolle veel tdci 's rond met een leeg rezervoirke.en op de temp display kunt ge al helemaal niet voort gaan......eens gaat deze wel in het rood...maar dan bent u al lange tijd met te weinig koelvloeistof aan het rijden.Er kwam eens iemand bij mij die zei dat zijn chaufage niet meer warm gaf......vul uw rezervoirke maar bij zei ik...en het was gemaakt.
Rob
- svx-066
- Berichten: 101
- Lid geworden op: vr 15 jan, 2010 19:44
- lrocb_lidnr: 1127
- Woonplaats: ASSE
Re: turbo tdci 2.4
dag RobDe Rob schreef: ↑wo 08 mei, 2024 11:32 Ik denk....Als u uw koelwater niveau had geschekt en bijgevuld had hij nooit in limpmode gevallen op de lange afstand..De kosten die u er aan gedaan heeft ...deze drie dingen kunnen nooit samen kapot gaan....weggesmeten geld.
Er bolle veel tdci 's rond met een leeg rezervoirke.en op de temp display kunt ge al helemaal niet voort gaan......eens gaat deze wel in het rood...maar dan bent u al lange tijd met te weinig koelvloeistof aan het rijden.Er kwam eens iemand bij mij die zei dat zijn chaufage niet meer warm gaf......vul uw rezervoirke maar bij zei ik...en het was gemaakt.
Rob
koelwater is altijd op peil geweest en nooit niet moeten bijvullen. mijn eerste limp mode ervaring was te linken aan enkele foutcodes van turbo overboost en iets van de MAF, deze zijn nu weg, of toch voor nu aangezien ik geen snelwegritten kan doen voor te testen.
wat de vermogen uitval / beperking na vervangen van beschreven stukken betreft vermoed ik dat er iets mis is met de nieuwe thermostaat. De buis onder de radiator blijft gewoon ijs koud dus gaan deze nog eens checken komende week.
de buis bij mijn vader zijn 110 is wel warm dus lijkt het mij logisch daar enkel de thermostaat tussen die buis en radiator zit..
alvast bedankt !
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
- svx-066
- Berichten: 101
- Lid geworden op: vr 15 jan, 2010 19:44
- lrocb_lidnr: 1127
- Woonplaats: ASSE
Re: turbo tdci 2.4
hallo
even laten weten dat het temperatuur probleem opgelost is, de nieuwe (niet originele, wel OEM) die ik had gestoken werkte dus totaal niet en de oude bleek nog maar deels te werken (op korte ritten nooit problemen gehad tot na de verversing). ik heb hem dan maar binnen gedaan in de garage en daar hebben ze hem toch nog eens veranderd met een nieuwe originele en alles werkt dus weer perfect.
nu kijken of ik op lange ritten nog de foutcodes van turbo overboost etc krijg... het rare onbekende zingende geluid heb ik met deze temperaruur niet gehoord wegens te veel lawaai binnen met de ramen open haha
grtz Tarcis
even laten weten dat het temperatuur probleem opgelost is, de nieuwe (niet originele, wel OEM) die ik had gestoken werkte dus totaal niet en de oude bleek nog maar deels te werken (op korte ritten nooit problemen gehad tot na de verversing). ik heb hem dan maar binnen gedaan in de garage en daar hebben ze hem toch nog eens veranderd met een nieuwe originele en alles werkt dus weer perfect.
nu kijken of ik op lange ritten nog de foutcodes van turbo overboost etc krijg... het rare onbekende zingende geluid heb ik met deze temperaruur niet gehoord wegens te veel lawaai binnen met de ramen open haha
grtz Tarcis
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: turbo tdci 2.4
de electrische actuator op de turbo durft wel eens kapot gaan .
reageert dan soms te traag waardoor ge dan overboost en onderboost foutcodes krijgt .
kan apart vervangen worden .
2 vijskes en 1 minuscuul c-clipske
christiaan F
reageert dan soms te traag waardoor ge dan overboost en onderboost foutcodes krijgt .
kan apart vervangen worden .
2 vijskes en 1 minuscuul c-clipske
christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby