Koelvloeistof lek disco 1

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Daan147
lrocb_lidnr: 0

Koelvloeistof lek disco 1

Ongelezen bericht door Daan147 »

Vorige week heeft maat een disco 1 200 TDI gekocht. Bij aankoop werd een nieuwe waterpomp meegegeven aangezien deze zou lekken. We hebben gisteren nieuwe packing en waterpomp geplaatst. Deze ochtend lag er toch koelvloeistof onder de disco. Na wat zoeken zag ik fijne druppeltjes koelvloeistof aan de packing van de carterpan. Miserie dus. Ik denk niet dat hij lekt aan de kop aangezien er geen witte rook zichtbaar is. Ik denk eerder aan scheurtjes in het blok.
Forumleden met raad?

Mvg
Daan
def 110 td5
Lidnummer 1480
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: Koelvloeistof lek disco 1

Ongelezen bericht door De Rob »

Daan147 schreef: vr 14 jun, 2024 16:36 Vorige week heeft maat een disco 1 200 TDI gekocht. Bij aankoop werd een nieuwe waterpomp meegegeven aangezien deze zou lekken. We hebben gisteren nieuwe packing en waterpomp geplaatst. Deze ochtend lag er toch koelvloeistof onder de disco. Na wat zoeken zag ik fijne druppeltjes koelvloeistof aan de packing van de carterpan. Miserie dus. Ik denk niet dat hij lekt aan de kop aangezien er geen witte rook zichtbaar is. Ik denk eerder aan scheurtjes in het blok.
Forumleden met raad?

Mvg
Daan
Zal wel van achter de alu behuizing komen waar de distributieriem in zit.Alles er af en nieuwe pakkings er tussen .Pakking (ERR1607) in lijn van de waterpomp tussen alu huis en motorblok zal wel weg zijn.(bij een 300tdi noemen ze dat de P-PAKKING)Pakking 538039 heeft u ook nodig.
Er kan natuurlijk ook een vriespastille doorgeroest zijn.Zijn al oudere motoren e.Situeren zich achter de in/uitlaat collector.In beide gevallen hangt er dan koelwater aan het motorcarter.Zwaartekracht hé. :D
Ron
Daan147
lrocb_lidnr: 0

Re: Koelvloeistof lek disco 1

Ongelezen bericht door Daan147 »

Kwam idd van huis waar distributie riem in zit. Bedankt voor jouw antwoord!
def 110 td5
Lidnummer 1480
Plaats reactie